sobota, 17 listopada 2012

Liebster Blog i trailer "Miasta Kości"



,,Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonaną robotę" Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował."

Zostałam nominowana przez Penelopę oraz zakochaną wilczycę, dziękuję :)

Pytania od Penelopy:

1. Książki jakiego gatunku czytasz najczęściej i dlaczego?  
Kiedyś najczęściej czytałam książki fantastyczne, lecz z czasem się to zmieniło. Teraz gatunek nie ma dla mnie znaczenia - czytam to, co mi się podoba. Nawet moje uprzedzenia do kryminałów zniknęły, wręcz przeciwnie - niektórych autorów dosłownie pokochałam!

2. Co najbardziej cenisz w książkach?
Najbardziej cenię sobie autorów, którzy potrafili stworzyć wspaniałą powieść wywołującą u czytelnika emocje. Cenię ich i jednocześnie zazdroszczę :) Jeśli chodzi o same książki, to najważniejszy jest dla mnie przekaz, szczególnie tych dzieł, które potrafią zmienić u odbiorcy spojrzenie na świat, w pozytywny sposób.

3. Jaką książkę polecasz?
Nie bardzo wiem, jak odpowiedzieć na to pytanie. Ciągle polecam ludziom jakieś książki, w zależności od ich upodobań. Może o tym świadczyć chociażby fakt, że prowadzę bloga z recenzjami, którego głównym zadaniem jest właśnie zachęcać do ciekawych pozycji :) Na tę chwilę mogłabym polecić “Kiedy ulegnę” Chang-Rae Lee, ale jestem dopiero po kilku rozdziałach, więc wolę nie chwalić dnia przed zachodem (chociaż myślę, że raczej się nie rozczaruję :D).

4. Zwracasz większą uwagę na oryginalność stylu, poprawność językową czy może bardziej liczy się dla Ciebie fabuła i pomysłowość autora z tym związana?  
Obie rzeczy są ważne, ale raczej wygrywa fabuła. Chociaż nie da się ukryć, że czasem mimo tego, że pomysł na powieść jest wspaniały, to kiepskie ubranie tego w słowa zaważa na ocenie. Moim zdaniem, dobry pisarz powinien umieć oszlifować swoje pomysły. Wówczas powstanie dobra powieść. Jeśli jednak mowa o książkach zagranicznych, to trzeba przyznać, że tłumacze odgrywają w tym wypadku dużą rolę, tak więc mimo wszystko ważniejsza jest dla mnie fabuła powieści (drobne niedociągnięcia w stylu da się przeżyć, ale drobne).

5. Lubisz e-booki? Uważasz, że zdołają one wyprzeć tradycyjne książki?
Ach, ten popularny problem. Osobiście uwielbiam czytać papierowe książki, przewracać kolejne strony powieści i wdychać ich specyficzny zapach. Lubię widzieć, jak z lewej strony zwiększa się ilość przeczytanych kartek. E-booki na pewno nie wyprą tradycyjnych powieści, nie tylko ze względu na to, że dla wielu osób trzymanie książki w ręku jest o wiele przyjemniejsze, lecz również dlatego, że ludzie często kolekcjonują woluminy. Podobnie jest z filmami - można je oglądać w Internecie, ale jaka to satysfakcja mieć własną, oryginalną kolekcję! Nie skreślam jednak e-booków, które są wspaniałym pomysłem i wygodnym rozwiązaniem. Sama czasem je czytam, kiedy na przykład nie mogę nigdzie dostać jakiegoś dzieła. Myślę, że raczej żadna z wersji książek nie zastąpi drugiej - każda już teraz posiada zwolenników i przeciwników, więc ludzie będą po prostu korzystać ze swojej ulubionej lub też z obu na raz :)

6. Jakiego gatunku muzyki słuchasz?
Słucham muzyki, nie gatunków, lecz na moim odtwarzaczu jest najwięcej rocka.

7. Jeśli miałabyś/miałbyś możliwość wprowadzić kilka zmian do wszystkich księgarni na świecie (również tych internetowych) co by to było?  
Zmiany w księgarniach? Może jeszcze więcej promocji i kreatywnych konkursów? :)

8. Preferujesz książki w twardej czy miękkiej okładce?  
Wygodniej czyta mi się książki w miękkiej okładce, są też one o wiele tańsze. Jednak dzieła w twardych oprawach rzadziej się niszczą, chociaż dla mnie nie ma to znaczenia, bo staram się dbać o książki.

9. Co aktualnie czytasz?
Aktualnie czytam wspomniane już dzieło “Kiedy ulegnę”. Jestem na początku, lecz zapowiada się fascynująco :)

10. Za najlepszą ekranizację książki uważasz?
Najlepsza ekranizacja książki? Chyba “Igrzyska śmierci” - wiernie oddana treść, sceneria dokładnie taka, jak w moim wyobrażeniach, świetna gra aktorów - tak, zdecydowanie moja ulubiona adaptacja.

11. Lubisz tzw. okładki piórkowe?
Właściwie nie ma to dla mnie znaczenia :)

Pytania od zakochanej wilczycy:

1. Jesteś w tej chwili szczęśliwy/a?
Jak chyba każdy człowiek, dążę do tego :) Może nie jest to wielkie szczęście, ale cieszę się, że jest weekend! :)

2. Masz swoją ulubioną książkę z dzieciństwa?
Zdecydowanie i bezkonkurencyjnie “Królowa śniegu”. (Uwielbiałam też komiksy z Kaczorem Donaldem ^^)

3. Skąd u Ciebie zamiłowanie do czytania?
Nie jestem pewna. Jako dziecko lubiłam, kiedy ktoś czytał mi książki. Potem zaczęłam nałogowo czytać “Giganty”, czyli owe komiksy z postaciami z bajek Disney’a. Potem mama zapisała mnie do biblioteki miejskiej, chyba od tego się zaczęło.

4. Masz jakąś pasję, hobby?
Uwielbiam pisać, nie tylko recenzje, ale też opowiadania i inne rzeczy. W ten sposób mogę wyrazić siebie. Poza tym, jestem uzależniona od anime <3

5. Masz zwierzątko?
Mam kundla ze schroniska, którego niesamowicie kocham!

6. Piszesz pamiętnik?
Kiedyś pisałam i to wiele. Teraz nie mam na to czasu ani chęci. Czasem, kiedy czuję potrzebę, zapiszę coś w przeznaczonym do tego zeszycie, ale bardzo rzadko. Raczej zwierzam się i opisuję przeżycia przyjaciołom.

7. Uważasz że szkoła jest potrzebna?
Jest potrzebna, chociaż wiele mogłoby się zmienić w programie nauczania. Odchodząc jednak od tematu nauki, dzięki szkole uczestniczymy w życiu jakiejś większej społeczności, uczymy się nawiązywać kontakty, radzić sobie w trudnych sytuacjach, być odpowiedzialnym.

8. Jesteś optymistą czy pesymistą?
Może nie tyle jestem, co staram się być optymistką, co bardzo denerwuje moich znajomych, chociaż w gruncie rzeczy często są mi za to wdzięczni :) Po prostu tak jest łatwiej żyć. Nie widzę sensu w użalaniu się nad sytuacją, której nie da się zmienić. Wtedy trzeba sobie z nią poradzić i poszukać jakichś pozytywów, które na pewno gdzieś są.

9. Ostatnio w Twoim życiu wydarzyło się coś ważnego?
Raczej nie.

10. Lubisz robić zdjęcia?
Lubię, ale nie uważam tego za pasję.

11. Dużo czasu spędzasz na blogu?
Ostatnio mniej, co staram się naprawić. Jednak nawet jeśli nic nie piszę, to codziennie wchodzę popatrzeć co nowego tutaj lub u innych :)


Moje pytania:
1. Autograf jakiego autora chciałabyś/chciałbyś zdobyć?
2. Lubisz czytać tzw. fan fiction? Może takie piszesz?
3. Marzysz o napisaniu i wydaniu powieści?
4. Który portal książkowy lubisz najbardziej i dlaczego?
5. Wolisz kupować książki przez internet czy w zwykłych księgarniach?
6. Jakiej premiery książkowej i kinowej wyczekujesz?
7. Ile książek rocznie czytasz?
8. Czy jest książka, która poruszyła Cię, wywarła niezwykłe emocje i spowodowała tzw. “książkowego kaca”?
9. Co myślisz o dziełach nastoletnich autorów?
10. Lubisz czytać wiersze?
11. Na jaki koncert chciałbyś/chciałabyś się wybrać?

Ciężko znaleźć kogoś, kto jeszcze nie brał udziału w zabawie. Popatrzyłam na Wasze archiwa i zapraszam do zabawy (jeśli brałyście udział, przepraszam, nie zauważyłam): Dosiaka, Książkocholiczki Krakowa, eM, Antyśkę, Meme, Mery, Tetiisheri i Scarlett oraz tych, którzy jeszcze nie brali udziału, a chcieliby (nie krępujcie się :D)

***

W przyszłym roku, w sierpniu, do kin wejdzie ekranizacja “Miasta Kości”. Seria Cassandry Clare to powieści, do których zawsze będę miała sentyment. Fakt, że zostanie nakręcona adaptacja, ucieszył mnie, ale po tym, jak dowiedziałam się jaka będzie obsada (mam na myśli głównie Jace’a, który... ach, szkoda słów!) i po obejrzeniu trailera, nie jestem pewna, czy na seans się wybiorę. Jasne, może wybór aktorów nie jest pierwszorzędną sprawą, ale są rzeczy, których nie mogę po prostu ścierpieć! Mam nadzieję, że mimo wszystko zagrają oni dobrze, bo jeśli i to by im nie wyszło, to chyba będę lamentować. Oto owy trailer, jeszcze bez napisów:



Co o tym myślicie? Oczekujecie tej premiery? Zadowala Was obsada? Czego się spodziewacie?

9 komentarzy:

Antyśka pisze...

Ciekawie odpowiedziałaś na pytania. Chyba najbardziej byłam ciekawa Twojej odpowiedźi apropo e-booków. ;)
Dziękuję bardzo za nominację, doceniam to. Ale raczej nie odpowiem na pytania. Czuję przesyt tą zabawą... :)

Tirindeth pisze...

Ja nawiąże do trailera Miasta Kości, bo jestem bardzo zaskoczona, że wyszedł tak dobrze i pomimo tego, że nie mogę patrzeć na te brwi Collins 9laska nie wie, co to jest depilacja?!), to i tak jestem bardzo zadowolona i oczekuję na premierę :0 A Jamie okazał się zaskakująco dobrym Jace'm :)

Blueberry pisze...

Ja chcę film! Już!

Mery pisze...

"Kaczory Donaldy" <3 Mój brat cały czas to czyta i ja, nie ukrywając, też czasem jeszcze teraz do nich zajrzę:D
Za nominację dziękuję serdecznie, jednak nie wiem, czy wezmę z niej udział, troszkę za dużo tego na blogach, moim zdaniem.
A i jeszcze to "Miasto Kości". Chyba w końcu będę musiała sięgnąć, bo aktualnie jestem sto lat za Murzynami pod tym względem.

kasandra_85 pisze...

Świetne odpowiedzi! A co do filmu, to nie czytałam serii książek, ale mam je w planach:)

Ashera pisze...

Też tak uważam, że świetnie odpowiedziałaś na pytania :). Co do filmu; chciałam najpierw przeczytać całą serię, a potem zobaczyć film. Zwiastun jeszcze bardziej mnie do tego zachęcił. Zobaczymy jak się wyrobię w czasie ;). Pozdrawiam.

Immora pisze...

Ah, również uwielbiam "Królową śniegu" - mam do niej ogromny sentyment... A Kaczory Donaldy też zbierałam xP

Penelopa pisze...

Dobre odpowiedzi. :) Co do e-booków jestem tego samego zdania. W końcu nikt nie da rady kolekcjonerom papierowych książeczek. :D Niemniej niekiedy jest to bardzo wygodne, jak sama napisałaś, bo nie trzeba uganiać się za trudno dostępną książką w papierowej wersji.
Pozdrawiam. :)

Książkocholiczki Krakowa pisze...

Przyznaję, że na początku patrzyłam sceptycznie na obsadę "Darów Anioła". Jakoś nie mogłam sie do nich przekonać. Jednak po obejrzeniu trailera... zminiłam zdanie. Chyba dadzą radę, choć Jace miał być superprzystojny, a według mnie Jamie nie jest ;/

Poczekamy, zobaczymy. Jako fanka Cassandry i jej twórczości, mam nadzieję, że nie będzie to kolejna kiepsa ekranizacja. :>

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku! Bardzo mi miło, że się tutaj znalazłeś. Jeśli spodobał Ci się post i chcesz podyskutować - zostaw komentarz :)