piątek, 8 kwietnia 2011

Niewielki stosik nr 2



Mały, ale nadrabia treścią :)

Od góry:
1. Niepełni Pawła Pollaka - książkę co prawda przeczytałam już na konkurs, ale nie mogę jej nie dorzucić do tego stosiku z serii “zapiera dech w piersiach”. Bardzo możliwe, że zmobilizuję się do napisania recenzji tego dzieła ;]
2. Jutro Johna Marsdena - miałam ochotę na tę pozycję odkąd tylko przeczytałam zapowiedź. Będąc w empiku miałam okazję przeczytać fragment, jednak niestety - nie było mowy o kupnie, gdyż wybrałam się do księgarni z konkretnym zamiarem. Jednak ku mojej wielkiej uciesze, książka przyszła do mnie w środę jako egzemplarz recenzencki od wydawnictwa Znak liternova. Czuję, że będę miała co robić w weekend :)
3. Malowany ptak Jerzego Kosińskiego - nagroda konkursowa. Zapowiada się ciekawie!
4. Claude i Camille Stephanie Cowell - od Bukowego Lasu. Oczywiście, wszyscy wszystko wiedzą o tym dziele :) Jego recenzję możecie przeczytać TUTAJ.
5. Gone. Zniknęli. Faza czwarta: Plaga Michaela Granta - jak na fankę przystało, wybrałam się po tę książkę w dzień premiery. Znacie tę satysfakcję? :D Co prawda, musiałam się zadowolić jedynie fragmentem, gdyż muszę przeczytać kilka innych dzieł. Myślę, że to nawet dobrze. Dzięki temu nie “przelecę” przez to dzieło tak szybko i dłużej pobędę z bohaterami.
6. Powrót Agnieszki - nad tą książką pracowała grupa ludzi. Jest to biografia Agnieszki Bartol - dziewczynki, która zmarła jako dziecko. W tej pozycji możemy znaleźć wiele jej wybitnych dzieł pisanych prozą oraz wierszem. Czytałam kilka z nich i jestem pod wrażeniem :)

To by było na tyle, jeśli chodzi o mój nowy-nienowy nabytek. Jutro bądź w niedzielę ukaże się recenzja książki Michała Solanina Ostatni Nefilim.

Pozdrawiam serdecznie!

46 komentarzy:

Yossa pisze...

CZWARTA CZĘŚĆ GONE ech, a ja właśnie czytam dopiero drugą :< niedobrze

izaa. pisze...

Bardzo jestem ciekawa recenzji "Ostatniego Nefilima". Mam tę książkę w planach i chciałabym się dowiedzieć czy warto po nią sięgać ;)

Yossa - to tak jak ja, ale już jestem po prostu zakochana ;p

kasandra_85 pisze...

Gratuluję stosu i zazdrośnie spoglądam w stronę książki "Malowany ptak":))
Pozdrawiam!!

MirandaKorner pisze...

Jej, jaki świetny stos! Co z tego, że mały, skoro tak wspaniały? (coś mi się zrymowało;)) Moje ręce aż same wyciągają się po "Jutro" i czwartą część "Gone";)
Miłej lektury!

Deline pisze...

Yossa - w żadnym wypadku nie czytaj spoilerów, gdyż wtedy zepsujesz sobie niespodziankę. Tak było ze mną. Ale przynajmniej wiem, że czwarta część "Gone" jest przełomem. Dopiero teraz wszystko się rozkręca :)

izaa. - podzielam Twoją miłość do "Gone" :) A "Ostatniego Nefilima" dzisiaj będę kończyć.

kasandra_85 - dziękuję :) Mam nadzieję, że to dzieło mnie nie zawiedzie.

MirandaKorner - hah, dziękuję :) Gdybym mogła czytać wszystko naraz...

Elina pisze...

Stosik bardzo ładnie się prezentuje - wszystko aż błyszczy!
Z serii "Gone" czytałam pierwszą część i bardzo mi się podobało. Mam nadzieję, że uda mi się zapoznać z następnymi :).
Tobie życzę miłej lektury.

Sylissima pisze...

Chciałabym przeczytać "Jutro", a "Gone", niestety faza pierwsza, jest przeze mnie zarezerwowana w bibliotece. I w ogóle stoisk super! :)

monis1900 pisze...

Świetny stosik! Zazdroszczę "Jutra"

Annie pisze...

Świetny stosik :) Zaintrygowałaś mnie tym "Powrotem Agnieszki"..
Pozdrawiam!

BookEater pisze...

zazdroszczę 4tej części GONE, ale i tak jeszcze się nie zabrałam za żadną książkę z tej serii. Coraz bardziej tego żałuje ;<

Liliowa pisze...

MASZ PLAGĘ?! TEEEŻ CHCĘ!!! :D
I "Jutro"! Ależ cudny ten stos! :))))

Varia pisze...

z serią gone nie miałam jeszcze styczności, ale zauważyłam, że jest przez wszystkich chwalona więc pewnie niedługo się to zmieni.

życzę przyjemnego weekendu z książkami i czekam na nowe recenzje :)

Kinga pisze...

skromny? ale za to JAKI.
Ach zazdroszczę Ci, najbardziej książek "Niepełni" i "Claude i Camille"

przyjemnej lektury! :)

Kasiek pisze...

Zabrałabym "Claude i Camille" :)

Yossa pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Yossa pisze...

Ja właśnie czytam sobie powoli 'Głód' i muszę się spytać, czy w następnych częściach oni też tak bronią tego całego Peteya ?Po prostu to jest tak wkurzające, bo mi się w ogóle wydaje, że tylko śmierć tego chłopaka może przywrócić normalny stan rzeczy, a jestem niemal pewna, od kiedy przeczytałam opis 'Kłamstw' - 'Prorokini Orsay mówi, że nadzieją na ucieczkę z tego piekła jest śmierć, że tylko ona pozwala przekroczyć granicę ETAPu' może coś przeoczyłam i źle myślę? W dodatku Astrid, ech, ta dziewczyna wszystko psuje, jaka ona jest dobra, inteligentna, religijna jeszcze w dodatku, piękna. Edilio faktycznie ma rację, ona chyba myśli, że stworzy jakiś nowy lepszy świat, bo jak ładnie poprosi, to dzieci same pójdą do roboty... Wiem, że to głupie, ale może Sam ją kiedyś zostawi :<?
Nie wiem, jak ja ocenię ten tom, niby wzbudza tyle emocji, a z drugiej strony jest tak wkurzający!

Deline pisze...

Varia - "Gone" polecam zawsze i wszędzie, każdemu :)

Yossa - miałam podobne wrażenia, gdy czytałam "Głód". Mimo wszystko, warto przez to przejść. "Kłamstwa" w moim mniemaniu były trochę spokojniejszą częścią. W nich Grant (jak to on) znowu niby coś wyjaśnił, ale przez to pojawiła się setka innych pytań. Przeczytałam tylko pierwszy rozdział "Plagi", tak na próbę. Myślałam, że pomyliłam książki! Na tych kilku stronach czuć, że "Gone" dopiero się rozkręca. Nie przeszkadza mi nawet zmiana tłumacza. W każdym razie, byłam ogromnie zdziwiona zachowaniem Sama... A z tego, co czytałam na forum o serii "Gone", to wiele kluczowych momentów rozegra się właśnie w "Pladze". Kurczę, nie chcę Ci nic zdradzić, bo potem nie będziesz miała przyjemności z czytania... W każdym razie - jest jeszcze tyle rzeczy, na które mogą wpaść niekontrolowane dzieciaki, a o których jeszcze nie było mowy. Mam nadzieję, że wkrótce sięgnę po tę część (ale postaram się ją dawkować, żeby się tak szybko nie skończyła :D). Tak więc przemęcz się i dotrwaj - zrób to dla tego uczucia niepewności i podniecenia ^ ^

Yossa pisze...

Ale powieedz, czy nikt nie będzie chciał się zbuntować przeciwko Astrid ? (taaak) albo ktoś się wreszcie zorientuje, że Pete musi zginąć:< Możesz trochę zdradzić, bo jak się nie dowiem, to chyba nie skończę tego tomu : (

bookworm pisze...

"Claude i Camile" zazdroszę ci chorobliwie:)

Deline pisze...

OKEJ, TEN KOMENTARZ CZYTACIE NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ. POSTARAM SIĘ NIE ZDRADZIĆ WIELU SZCZEGÓŁÓW Z GONE, ALE COŚ MOŻE MI SIĘ WYMSKNĄĆ.

Yossa:
- tak (Kłamstwa)
- tak (Plaga, z tego co czytałam)

Poza tym, pewna ktosia w "Pladze" zaliczy wpadkę... Tak, tak, tę wpadkę. Ja wiem kto, ale żałuję, że przeczytałam spoilery (co prawda dwa spośród wielu, ale zawsze). Kurczę, "Plaga" mnie kusi, ale po pierwsze - czytam "Jutro", a po drugie - wypadałoby odświeżyć sobie to i owo przed próbnymi egzaminami. Eh...

Yossa pisze...

mmm, to ciekawie! Masz rację, trzeba po prostu przeczytać
ej no to powodzenia na egzaminach :) skoro ja przeżyłam te całe 'radioaktywne bedronki' to ty też przeżyjesz!

Oleńka pisze...

Lektury "Malowanego ptaka" nie zazdroszczę.

Liliowa pisze...

TĘ WPADKĘ?! Ja chcę już wieeedzieć! Muszę szybciutko upolować Plagę! Ale spoilerów nie czytam, chociaż ogromnie mnie kuszą. :<<

Liliowa pisze...

P.S. Przepraszam, że tak bezczelnie wtrąciłam swoje trzy grosze. Wybaczcie, nie mogłam się powstrzymać :>

Liliowa pisze...

Ale ja chyba się domyślam, która "ktosia" zaliczy tę wpadkę... ;)

Isabelle pisze...

Oj napisz recenzję Pawła Pollaka, chętnie przeczytam :)
A stos interesujący. Ciekawa jestem Twoich wrażeń z lektury "Malowanego ptaka", czytałam swego czasu "Pasję" i miałam bardzo mieszane uczucia :)

Pozdrawiam :)

Rudzielec pisze...

Jestem strasznie ciekawa ''Malowanego Ptaka''!;) Juz od dłuższego czasu chciałabym przeczytać, jednak coś mnie blokuje. No ale w końcu będę musiała.;)

~Demismo pisze...

Gratuluje nabytków, zapraszam do mnie...także książki

Deline pisze...

Yossa - nie dziękuję ^ ^ Ale masz rację, jakoś przeżyję te próbne. Gorzej z oficjalnymi w przyszłym roku - jest tyle teorii i nikt nie wie, która prawdziwa. Podobno ma być pięć dni egzaminów, w każdym dwa przedmioty... Nie wypowiadam się na ten temat.

Oleńka - czyżby było aż tak źle?

Liliowa - nie przepraszaj xD Szczerze mówiąc, nie mam z kim rozmawiać o "Gone", bo w moim otoczeniu nikt nie słyszał o tej wspaniałej serii (bo nikt nie czyta...). Ja to niestety wiem i jestem ciekawa reakcji Pana Taty, jeśli w ogóle się o tym dowie w "Pladze". Kurczę, chcę to szybko przeczytać, ale z drugiej strony - będę musiała długo czekać na piątą część...

Isabelle - o "Niepełnych" mogłabym bardzo dużo powiedzieć :) A "Malowanego ptaka" wkrótce przeczytam.

Rudzielec - sięgnę po tę książkę w chwili wolnego czasu ^ ^

Przepowiednia pisze...

Z całego stosu znam tylko Gone, ale nawet nie czytałam. Powodzenia.

Liliowa pisze...

Deline, moi znajomi również nie czytają, ostatnio próbowałam wcisnąć Gone przyjaciółce, ale od razu stwierdziła, że nie dla niej taka fantastyka... Cóż, nie rozumiem takiego skreślania jakiejś książki, kiedy nie przeczytało się nawet kilku stron. Szczególnie, gdy ktoś ogromnie tę pozycję poleca. Tak więc również nie mam z kim podyskutować o Gone, a tak bardzo bym chciała powymieniać się z kimś przypuszczeniami, opiniami itd. Ta seria jest tak emocjonująca i intrygująca, że jednocześnie z jednej strony już chciałabym poznać zakończenie ostatniej części, ale z drugiej strony nie chcę, żeby ta seria się kiedykolwiek skończyła! ^^ A na forum o Gone nie wchodzę, bo jest tam mnóstwo spoilerów dotyczących "Plagi", boję się, że nie wytrzymam i zerknę na któryś. xD Nie mam pojęcia kim jest Pan Tata, choć co do Mamusi, to chyba się domyślam. Moim zdaniem tylko jedna osobniczka z Perdido mogłaby zaliczyć taką wpadkę. :D No, ale poczekam aż zdobędę "Plagę", a tymczasem właśnie zaczęłam "Kłamstwa". :))

Ależ się rozpisałam. :D

Dosiak pisze...

Czytałam dopiero dwie części "Gone", a tu widzę już czwarta w stosiku :) Musze nadrobić. Chętnie podkradłabym też "Clude i Camille" :)

Dusia pisze...

Porwałabym "GONEa" (uwielbiam serię) i "Claude i Camille" (wiele dobrego słyszałam). pozdrawiam i czekam na recenzje:)

Alannada pisze...

super stosik. Sama chętnie zajrzałabym do kilku pozycji, szczególnie "Gone.."

Hiliko pisze...

Świetny stosik :) Najbardziej kusi mnie GONE, jednak gdybym zamierzała sięgać po tę książkę, musiałabym się wzbogacić w poprzednie części :)

Swoją drogą bardzo mnie zastanawia, jakim cudem nie trafiłam wcześniej na tego bloga - rewelacyjnego, tak na marginesie. Cytat, który ustawiłaś tytułem bloga - wybitny! :)

Innamorato pisze...

Bardzo ciekawy stosik. Z niecierpliwością czekam na recenzje.
Dodaje do obserwowanych.

Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

Catherine pisze...

o
niecierpliwie czekam na opinię o "Jutrze"

miłego czytania :)

Dominika Anna pisze...

o, to już premiera czwartego tomu Gone, a na mnie na półce nadal pierwszy czeka i się doczekać nie może. Muszę się zmobilizować!

Magia słowa pisanego pisze...

Fajny stosik. Najbardziej ciekawi mnie Gone i Jutro;/ do mnie jeszcze paczuszka nie doszła:(

UpiornyGroszek pisze...

Zazdroszczę Kosińskiego, "Claude i Camille" bardzo polecam, zaś "Jutro" sama mam na półce ;) Miłej lektury :)
Pozdrawiam!

Oleńka pisze...

Tak, było okropnie. To była chyba najgorsza lektura w moim życiu. Wrażenia pozostawiłam tutaj: http://mysli-wrazenia-interpretacje.blogspot.com/2011/01/zbyt-okrutna-aby-wstrzasac-jerzy.html

Moim zdaniem ta książka mogłaby być genialna. Ale autor postawił na co innego...

Pozdrawiam!

Pati pisze...

Z chęcią porwałabym Ci "Jutro"^^
Świetny stosik, miłego czytania!

niedopisana pisze...

Bardzo zachęcający stosik! Co do Kosińskiego zgadzam się w pełni z Oleńką, to ciężka lektura - chyba nie dla każdego i nie w każdym momencie życia - duża dawka okrutnych opisów, bardzo przygnębiający klimat, trudny temat... Budzi wiele wątpliwości... Nie jestem pewna, czy takie epatowanie brutalnością miało sens. Tej lektury więc nie zazdroszczę, za to "Jutra", "Gone" oraz "Claude i Camille" bardzo ;)

Oleńka pisze...

Dziękuję za zlinkowanie! ;-) (dobrze, że nie "zlinczowanie" :-) )

Magda pisze...

ja chętnie bym przygarnęła Claude i Camille :)

Klaudia pisze...

Piękny stos! "Jutro" jest już za mną ;) Pozdrawiam i zapraszam do siebie ;]

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku! Bardzo mi miło, że się tutaj znalazłeś. Jeśli spodobał Ci się post i chcesz podyskutować - zostaw komentarz :)